Η EY διεξήγαγε, για πρώτη φορά στη χώρα μας, την έρευνα “CEO Imperative Study Ελλάδα 2021” ως μέρος της παγκόσμιας σειράς ερευνών EY CEO Imperative Series. 

Σύμφωνα με τον κο Παπάζογλου (CEO της EY), «Τα τελευταία χρόνια, οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο βρίσκονται αντιμέτωπες με μια σειρά από ισχυρές τάσεις, όπως η ψηφιοποίηση της οικονομίας, οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και η απαίτηση για δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για όλους. Οι τάσεις αυτές προϋπήρχαν του COVID-19. Η πανδημία απλώς λειτούργησε ως καταλύτης, επιταχύνοντας εξελίξεις και δίνοντας σε όλους μας την ευκαιρία να έχουμε σήμερα μια πρώτη εικόνα των αλλαγών που μας επιφυλάσσει το αύριο και το μετέπειτα. Οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται τώρα να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και να ανταγωνιστούν ισότιμα στην παγκόσμια αγορά».  

Οι CEOs που συμμετείχαν στην έρευνα, εκπροσωπούν μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας, που δραστηριοποιούνται σε όλους τους κύριους τομείς της οικονομίας και είναι αυτές που σε μεγάλο βαθμό, θα καθορίσουν τις προτεραιότητες και τα επόμενα βήματα της ελληνικής επιχειρηματικότητας στα επόμενα χρόνια. 

Τι μας επισημαίνει η έρευνα: 

  • Ισχυρό πλήγμα από την πανδημία, αλλά μεγαλύτερη αισιοδοξία για το μέλλον.  
     

Στο 56% ο ρυθμός του μετασχηματισμού τους επιβραδύνθηκε εξαιτίας της κρίσης, ωστόσο  
το 72% δηλώνουν ότι θα δαπανήσουν περισσότερα προς αυτήν την κατεύθυνση τα επόμενα τρία χρόνια. 
 

  • Σε ποιους τομείς θα κάνουν τις κυριότερες αλλαγές τα επόμενα τρία χρόνια 

66% Διαδικασίες καινοτομίας 

34% Διαδικασίες λήψης αποφάσεων για την κατανομή / διάθεση κεφαλαίων 

34% Ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας 

31% Διαχείριση Κινδύνων 

28% Εταιρική κουλτούρα  
 

  • 81% των επικεφαλής ελληνικών επιχειρήσεων δηλώνουν ότι πραγματοποιούν σήμερα σημαντικές επενδύσεις στην ικανότητά τους να αναπτύσσουν και να διαχειρίζονται επιχειρηματικές συνεργασίες οικοσυστήματος 
     
  • Ο πελάτης, το ανθρώπινο δυναμικό και η δημιουργία αξίας στο επίκεντρο της επιχείρησης 

 

  • Έμφαση στην τεχνολογία, στον μετασχηματισμό και στο ανθρώπινο δυναμικό 

78% σκοπεύουν να επενδύσουν σημαντικά στα δεδομένα και την τεχνολογία τους επόμενους 12 μήνες 
 

  • Τεχνολογία και δεδομένα στην «καρδιά» της ανάπτυξης 

44% πιστεύουν ότι η επιτυχημένη επιχείρηση του μέλλοντος θα βασίζεται στην τεχνολογία και τα δεδομένα 
 

  • Μόλις 19% των Ελλήνων CEOs φαίνεται να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε δεδομένα σε όλο το εύρος της επιχείρησης και μόλις 25% δηλώνουν ότι οι πελάτες τούς εμπιστεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα 

Ειδικότερα για τη Διαχείριση Δεδομένων οι Έλληνες CEOs, δηλώνουν

Κύρια συμπεράσματα: 

Η αναβολή των αποφάσεων και των πρωτοβουλιών μετασχηματισμού δεν αποτελεί, πλέον, επιλογή. Η πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης, επιταχύνοντας τάσεις που ήδη βρίσκονταν σε εξέλιξη, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι δραστικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και οι αυξανόμενες απαιτήσεις της κοινωνίας και της επενδυτικής κοινότητας για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για όλους. Οι προκλήσεις λαμβάνουν, πλέον, υπαρξιακό χαρακτήρα. Οι Έλληνες CEOs οφείλουν να αδράξουν την ευκαιρία για να μετασχηματίσουν τις επιχειρήσεις τους, ώστε να αποκτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις. Η έρευνά μας επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες CEOs έχουν επίγνωση αυτής της πραγματικότητας και είναι αποφασισμένοι να αναλάβουν τις ανάλογες πρωτοβουλίες. 

  • Η τεχνολογία και τα δεδομένα στο επίκεντρο. To 91% των CEOs  αναφέρουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως τη βασική ικανότητα στην οποία θα πρέπει να δώσει έμφαση η διευθυντική ομάδα για να στηρίξει την ανάπτυξη της επιχείρησης κατά την επόμενη πενταετία 
     
  • Δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας.  Η δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, δηλαδή η επιδίωξη της βελτιστοποίησης της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής αξίας της επιχείρησης μακροπρόθεσμα, και η προετοιμασία της για τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, βρίσκεται στο επίκεντρο του εταιρικού μετασχηματισμού, διεθνώς 
     
  • Οι μεταβαλλόμενες συνήθειες και προσδοκίες των καταναλωτών. Όπως και οι ομόλογοί τους παγκοσμίως, οι Έλληνες CEOs κατατάσσουν τις δραστικές αλλαγές στις συνήθειες, τις προσδοκίες και τις εμπειρίες των καταναλωτών ως τη δεύτερη σημαντικότερη τάση που επηρεάζει σήμερα την επιχείρησή τους.  
     
  • Κλιματική αλλαγή. Ειδικότερα, τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής και της απαίτησης για βιώσιμη ανάπτυξη κατατάσσονται από τους Έλληνες CEOs στην τρίτη θέση των θεμάτων που τους απασχολούν 
     
  • Έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα 
     
  • Ανάληψη ρίσκου και στήριξη από το Διοικητικό Συμβούλιο και τη διευθυντική ομάδα.  Οι Έλληνες CEOs αναγνωρίζουν την ανάγκη να προχωρήσουν σε επενδύσεις που θα ενισχύσουν τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεών τους, οι οποίες, αναπόφευκτα, εμπεριέχουν και έντονο στοιχείο ρίσκου 
     

Ο μετασχηματισμός των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι κάτι απλό. Είναι ανάγκη και βασική  προϋπόθεση για να μπορέσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στις  παγκόσμιες αγορές, για να μπορέσουν να έχουν δυναμικό ρόλο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.